5 okt. 2010

SPLIT w/ RADIOSKUGGA 7"


PUNKEN RÄDDADE MIG FRÅN LIVET
Du kan spegla dig i varendra reklamfilm.
Ditt perfekta liv i din perfekta kropp. Du dör så långsamt att du tror du lever retuscherad i Photoshop. Är du lycklig nu, ditt jävla svin? Har du nått din topp i hierarkin? Det var längesen jag insåg att jag inte har en chans. För på dina jävla villkor handlar allt om acceptans. Är du lycklig nu, ditt jävla svin? Har du nått din topp i hierarkin? Frustrationen är intakt och gör sig ständigt påmind. Den visar ju trots allt att jag ännu fattar nånting (så dra åt helvete).
 
BÄTTRE VÄRDELÖS ÄN MENINGSLÖS
Tittar ut genom fönstret och önskar att jag var blind.
Ett kompakt jävla mörker och en bitande vind. Människor där nere likt boskap irrar kring.Fast i era ekorrhjul. Ni fattar ingenting. Likt fåren följer ni blint eran herde. Ni har blivit blåsta, fast ni inte ser det. Så enkelt att köpa en enkel biljett. Men lägg dig på spåret, det är minst lika lätt. Ingenting blir nånsin som man har tänkt. Det här är staden som de borde sprängt. Ser du ett ljus i tunneln, så kom då ihåg: Det är aldrig en öppning, bara ännu ett tåg. Likt fåren följer ni blint eran herde. Ni har blivit blåsta, fast ni inte ser det. Så enkelt att köpa en enkel biljett. Men lägg dig på spåret, det är fan lika lätt. Vad fan är det här? Jag är 22 1/2... Bitter och cynisk... Besviken på allt...

SEN NÄR BLEV VI ETT GRINDBAND?

Du är en parodi på dig själv.
En fegis bakom en jävla skärm. En krönika, en recension. Tomma sidor med tomma ord. Bara ORD... Tror du folk är idioter? Du själv är likadan. Du lever i en dröm och tror att den är sann. I fantasin är du så jävla viktig. I verkligheten en parantes. Kom igen, gör ännu ett statement. Namedroppa, manipulera! Göd ditt jävla ego. För om folk är idioter är du själv likadan. Du lever i en dröm och tror att den är sann. Folk är idioter, du är likadan. Vad kul att du skriver! Det är det enda du kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar