5 okt. 2010


VARIOUS

BILJARDEN, DU ÄR SKYLDIG MIG ETT LIV

(FRÅN BOMBSTRIKE SPLIT 7") 
 
Har du vart i Bömpan, har du vart i skiten. Har du vart på Haralds och Hobbyiten? Har du mögel på ditt rotsystem och hjärtat fullt av svårt eksem? Biljarden! Du är skyldig mig ett liv. Min småstadsångest blev för intensiv. Har du kapat buss 503 till en sleten soffa på ASG? Som Picasso valde Krillehamn för ett billigt sexpack Rotterdam. Biljarden! Du är skyldig mig ett liv. Min småstadsångest blev för intensiv. Bara sikta bortåt hela ti'n. Eskapism är bra bensin. Varenda bro är nedbränd bakom mig. Jag har glömt, men aldrig förlåtit dig… Biljarden! Du är skyldig mig ett liv. Min småstadsångest blev för intensiv!

ARBETSFÖRNEDRINGEN
(FRÅN "WE COME IN PEACE" COMP 7")

Reducerad till en procentenhet.
Du är bara statistik. Oavsett vad morsan sagt är du inte alls unik. En dödsmässa. Ett requiem för dina drömmar. Jag är ingen naiv idiot. En punklåt förändrar inte ett skit. Vårt livsmål är blott konsumtion. Vår färdkost är ångest och sprit. En dödsmässa. Ett requiem för dina drömmar.

SAMHÄLLSBÄRARNA
(FRÅN "HJÄLP SNUTEN - SLÅ DIG SJÄLV " COMP)

Kommunen säljer innerstan till de privata vaktbolagen.
Nu kan man tjäna pengar varje gång som du får smäll. Ingen har intresse i att upprätthålla lagen när kriminalitet = profit. Beskydd? Bara för vissa. Trygghet? Så länge du har kapital. Vi får inte göra gripanden, men vi får hålla fast folk. Och begreppet "hålla fast" kan man tolka som man vill. Får snuten döda pundare kan vi väl iallafall få slå dom. Det är ju inte för dom som Securitas finns till. Beskydd? Bara för vissa. Trygghet? Så länge du har kapital. Stereotypa lumpenkillar med hävdelsebegär. Pillernarkomaner med läs- och skrivbesvär. Du hade hoppats få bli snut eller militär, men du var för dum, helt jävla slut och nu så är du här. Privatsnut - Bara för vissa. Trygghet - Ge fan i mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar